Naujienos

„Mano ūkio“ redakcijos darbuotoja Rūta Kuliešytė saviraiškos laisvę išreiškia tapydama

  2024-05-08

Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešojoje bibliotekoje atidaryta „Mano ūkio“ redakcijos darbuotojos Rūtos Kuliešytės tapybos darbų paroda „Tušo prisilietimas“. Sveikiname Rūtą ir dalinamės jos mintimis apie pasirinktą dailės stilių.

„Tai tradicinių kinų dailės stilių darbai, atlikti ant ryžių popieriaus tušu ir teptuku, naudojant natūralius dažus. Rūta sako, kad tapyba padeda jai atsipalaiduoti, atitolti nuo kasdienių rūpesčių.

Vienas iš tradicinių kinų tapybos stilių yra technika se-i – verčiant iš kinų kalbos, idėjos tapyba. Se-i technikoje pagrindinis dėmesys skiriamas perteikimui vidinės esmės objekto – jo idėjos, o ne išorinio panašumo. Šį stilių kinų tapyboje galima pavadinti kaip vieną iš mėgstamiausių menininkų, tapančių vienu įkvėpimu pasinėrus į kūrybos procesą. Būtent todėl tokių paveikslų beveik neįmanoma atkartoti. Tai filosofų ir poetų tapyba, per ją kūrėjai perteikia savąją to momento nuotaiką, savo matymą ir būseną, o svarbiausia – visa, kas perteikiama, yra tikra, gryna ir nuoširdu.

Pavyzdžiui, vaizduojant bambuką reikia perteikti jo esmę. Kinai mano, kad bambukas – simbolis jėgos, nes jis greitai auga, yra atsparus išoriniams gamtos poveikiams; jo gilios šaknys reiškia ryžtingumą; jo tiesus stiebas – garbės įsikūnijimas; tuščiaviduris stiebas – kuklumas; švari spartietiška išvaizda simbolizuoja dorybę.

Kitas tradicinės kinų tapybos stilius gongbi – verčiant iš kinų kalbos, kruopštusis teptukas. Būdinga technika šio stiliaus susideda iš kontūro sukūrimo ir po to labai kruopštaus kontūro užpildymo, daugybe sluoksnių vienas po kito, gali siekti iki kelių dešimčių. Šis stilius labai dekoratyvus. Kiekvienai detalei suteikiama daug dėmesio ir laiko, visais atspalviais ir šešėliais, spalvų perėjimais. Šiame stiliuje pristatau paveikslą „Drakonas, laikantis perlą“.

Peizažo stilius. Siela kinų tapyboje gyvena kalnuose ir vandenyse. Kinų tradicija peizažą kaip žanrą naudoja kaip įrankį, padedantį išmokti pagrindines rytų tapybos technikas. Šiame stiliuje įmanoma turint minimalų rinkinį skirtų tapybai medžiagų pasiekti neįtikėtino išraiškingumo ir vientisumo paveiksle.

Tapybos pasaulyje atradau kūrybos procesą kaip viešpataujančią saviraiškos laisvę. Tai padeda atsipalaiduoti, patekti į meditacinę būseną, atitolti nuo kasdienių rūpesčių, susivienyti su vidiniu aš, tarsi pabūti vaiku“.

Redakcijos „Mano ūkis“ informacija ir nuotraukos